Adobe PDF (14.01 MB)
EPUB (13.99 MB)
Download
Brochure
Download
Title Details:
FROM POST-BYZANTINE TO MODERN CIVILIZATION
Other Titles: EXAMPLES OF ARTISTIC PRODUCTION (16th-20th CENTURY)
Authors: Merantzas, Christos
Zarra, Iliana
Tsiodoulos, Stefanos
Reviewer: Sampanikou, Evangelia
Subject: HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > SPECIALIZED HISTORIES > CULTURAL HISTORY
LAW AND SOCIAL SCIENCES > ANTHROPOLOGY (NON PHYSICAL) > SOCIAL AND CULTURAL ANTHROPOLOGY > ANTHROPOLOGY AND HISTORY
LAW AND SOCIAL SCIENCES > ANTHROPOLOGY (NON PHYSICAL) > SOCIAL AND CULTURAL ANTHROPOLOGY > ANTHROPOLOGY AND ART
LAW AND SOCIAL SCIENCES > ANTHROPOLOGY (NON PHYSICAL) > SOCIAL AND CULTURAL ANTHROPOLOGY > ANTHROPOLOGY OF MATERIAL CULTURE
LAW AND SOCIAL SCIENCES > ANTHROPOLOGY (NON PHYSICAL) > SOCIAL AND CULTURAL ANTHROPOLOGY > ANTHROPOLOGY AND ARCHAEOLOGY
HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > GENERAL HISTORY, THEORY > OTTOMAN HISTORY
HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > GENERAL HISTORY, THEORY > MODERN HISTORY
HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > SPECIALIZED HISTORIES > HISTORY OF ART
Keywords:
Neohellenic Art
Post-byzantine Civilization
Photis Kontoglou
Cultural History Of Time
Secular Painting
Relations Between Secular And Religious Painting
Decorative Painting
Naive Art
Cosmological Motifs Of Time In Art History
Late Ottoman History
Description:
Abstract:
Στην παρούσα εργασία προσπαθούμε να εξετάσουμε, αναλύουμε και ερμηνεύσουμε με τα μεθοδολογικά εργαλεία της πολιτισμικής ιστορίας, της ανθρωπολογίας και της ιστορίας της τέχνης, με την επεξεργασία τριών παραδειγματικών περιπτώσεων στις οποίες αντιστοιχούν έντεκα κεφάλαια και για ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων αιώνων (16ος-19ος αι.): α. τους σταδιακούς μετασχηματισμούς της ζωγραφικής μεταβυζαντινής παράδοσης χάρη στην όσμωση με τον περίγυρό της και τη νέα κοινωνικο-πολιτική και οικονομική πραγματικότητα που αναδύθηκε, αφομοιώνοντας εικαστικά στοιχεία της σύγχρονής της ευρωπαϊκής και οθωμανικής κουλτούρας, στοιχεία που παρουσιάζουν αισθητικό ενδιαφέρον και τα οποία διεύρυναν όχι μόνο τον κύκλο των θεμάτων της, την τεχνοτροπία της, αλλά και το διάκοσμό της, β. την κοσμική ζωγραφική οικιών της Μακεδονίας ως στοιχείο της πολιτισμικής δραστηριότητας του αστικού κόσμου, σε μια προσπάθεια ανάδειξης του φαινομένου της διακοσμητικής ζωγραφικής, με την εξέταση των μορφολογικών και τυπολογικών χαρακτηριστικών των κοσμικών τοιχογραφιών σε οικίες που μας επιτρέπουν να εντάξουμε τις τοιχογραφίες σε ευρύτερες διακοσμητικές ομαδοποιήσεις, στο πλαίσιο μιας εικαστικής γλώσσας η οποία αναπτύχθηκε στους κόλπους της οθωμανικής αυτοκρατορίας, αλλά και την κοινωνική και ιδεολογική λειτουργικότητα του διακοσμητικού φαινομένου, γ. αναπαραστάσεις του χρόνου που αποκαλύπτουν νέες όψεις τόσο του ανθρωπολογικού όσο και του εκκλησιαστικού χρόνου, οι οποίες αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μεταβυζαντινής κοινωνίας, ιδωμένης μέσα από το πρίσμα της ιστορίας των ιδεών που τις συγκροτούν. Ζητούμενο στην ουσία είναι η ίδια η κοινωνία και ο τρόπος με τον οποίο ο χρόνος στις ποικίλες του εκφάνσεις ενσωματώνεται στη συνείδησή της, προσδιορίζοντας την ίδια της την πραγματικότητα. Η θεώρηση εδώ του ανθρωπογενούς χρόνου εστιάζεται στη χρήση και τη βίωσή του από τις προβιομηχανικές κοινωνίες.
Linguistic Editors: Karampalis, Spyridon
Technical Editors: Zinas, Nikolaos
Graphic Editors: Koumartzis, Nikolaos
Type: Undergraduate textbook
Creation Date: 2015
Item Details:
ISBN 978-960-603-046-8
License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr
Spatial Coverage: Ottoman Empire and Modern Greek State
Temporal Coverage: 15th-20th century
Handle http://hdl.handle.net/11419/3926
Bibliographic Reference: Merantzas, C., Zarra, I., & Tsiodoulos, S. (2015). FROM POST-BYZANTINE TO MODERN CIVILIZATION [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/3926
Language: Greek
Consists of: 1. Issues of visual debate of the religious iconography of the traditional painters of the 19th century
2. Return to tradition: The case of Fotis Kontoglou (1895-1965)
3. Secular painting in Northern Greece (18th-19th c.). Socio-hostorical frame
4. Proprietors and painters
5. The decorative painting of the houses
6. The ideological character of the mural painting.
7. Cosmological and anthropological topics related to time in the Byzantine and post-Byzantine civilization: The iconography of Materia informis
8. Η μεταβυζαντινή εικόνα του σκελέθρου
9. Human “futile” life versus eternal Christian Heaven: from the Greco-Roman to the Byzantine and post-Byzantine art
10. The end of the post-Byzantine period and the artistic creation in the Turkish occupied mainland Greece during the 19th century
11. Relations between ecclesiastical-religious and secular painting
Number of pages 300
Publication Origin: Kallipos, Open Academic Editions